Advanced Marine Tech (AMT) esitteli Vene09 näyttelyssä kolme uutuutta alkavalle veneilykaudelle. Uudet mallit kasvattavat huomattavasti AMT:n vene tarjontaa. Entisten 6 mallin sijaan mallisto kattaa 9 venemallia, 4,7 metrisestä perus pulpettiveneestä 6 metriseen joka kelin keskihyttiveneeseen. Uutuudet sijoittuvat siis malliston hintaluettelossa molempiin päihin.

Malliston laajentumisen ansiosta AMT tulee tosissaan Bellan kanssa haastamaan Yamarinin myydyimmän lasikuituveneen tittelistä. Vaikka AMT:n mallisto laajenikin 50%, on sillä kuitenkin paljon matkaa Yamarinin huimaan 25 veneen mallistoon.

AMT 160 R laajentaa mallistoa alaspäin. Pienempien mallien tuominen markkinoille tässä taloustilanteessa on hyvä veto ja kyseisen alle viisimetristen veneiden kokoluokka on hyvin yleinen. Veneen istuin ratkaisu on toimiva ja se jättää hyvin liikkumis- ja säilytystilaa. Kuomulle (lisävaruste) on hyvä säilytyslokero, jotka helpottaa huomattavasti kuomun käyttöönottoa ja pois pakkaamista. Pulpetin edessä on astuintaso, joka helpottaa veneeseen kulkua laiturissa. Itse pulpetin sisällä on säilytystila ostoskasseille tai vastaaville tavaroille. Pulpetin säilytystila rokottaa kuitenkin jalkatilaa, eikä pitkä kuljettaja saa kunnolla suoristetua jalkojaan. Istuin tyynyt olisivat ollut hyvä vakiovaruste kaikkien muiden sisarmallien tapaan.

AMT 170 BRs
on 170 BR:ssä ja 170 R:ssä käytetylle rungolle valmistettu uusi pienemmän kokoluokan BowRider. Vene on kokoisekseen yllättävän tilavan tuntuinen ja kaikilla tuulilasin takana matkustaville riittää jalkatilaa. Takatila ei kuitenkaan riitä kesäiseen piknikkiin tai seurusteluun kuten isoveljessä 185 BR:ssä. 170 BRs onkin paljon sopivampi mökin yhteysveneeksi kuin retkeilyyn. Pulpettien edestä löytyvien pienten tasojen ansiosta kulku veneeseen on helppoa ja tuulilasia kiertävästä kaiteesta saa hyvän tuen. Muiden sisarveneiden tapaan 170 BRs:stä löytyy hyvät säilytys tilat tavaroille ja köysille, myös kuomulle (lisävaruste) löytyy valmis säilytyskotelo. Istuintyynyt ja kiinteä 60L tankki ovat vakiovarusteita.

AMT 200 C on malliston uusi lippulaiva. 200 C:n runko on tuttu 200 DC:stä eli se on hyvin testattu ja varmasti toimiva. 6m pitkä runko tarjoaa keskihyttiveneelle hyvät sisä ja ulkotilat. Sisältä vene on väljä ja kaikki matkustajat istuvat mukavasti kasvot menosuuntaan. Istuimia hyväksikäyttäen saadaan kasattua reilun kokoinen makuutila 2 aikuiselle. Istuin järjestelyn huonona puolena on, että sisältä löytyy istumapaikat vain neljälle. Lisä istumapaikat saa, kun istuinten väliin eli takaoven eteen laittaa välipalan. Tällöin sisälle mahtuu juuri 6 henkeä eli max. henkilöluku. Erikoinen ratkaisu on myös ollut jättää istumapaikat ulkotiloista kokonaan pois. Ratkaisu lisää avotilaa, mutta vähentää säilytys- ja istumatiloja.

Liikkuminen veneessä on helppoa. Oviaukot ovat riittävän leveät ja takaoven kohdalta saa katon liu-utettua kokonaan pois, ettei pidemmänkään henkilön tarvitse kumartua. Kuljettajan ja kartanlukijan kohdalla katossa on luukut jotka avaamalla onnistuu veneen ohjaaminen seisaaltaan. Seisaaltaan ajaminen lisää mukavuutta kovassa aallokossa, vaikka veneessä on pehmesti aaltoja vastaanottava jyrkkä 20* V-pohja. Seisaaltaan ohjaaminen helpottaa myös huomattavasti rantautumista ja laituriin ajamista.

Säilytystiloja löytyy hyvin veneen sisätiloista, joten matkatavarat saa mukavasti piiloon portaiden ja istuinten alta löytyviin lokeroihin. Ulkotiloissa säilytyslokeroita onkin melko niukasti. Keulapiikistä löytyy vain ankkuriboxi ja takaa kylkiin upotettut lokerot köysille.

AMT tarjoaa kaikkiin malleihin vakiona kiinnitysköydet, lepuuttajat, ankkurin ja melan.