Kuluneena viikonloppuna ajettiin Lahden Vesijärvellä kaksi kovatasoista ja erittäin vauhdikasta F1 veneiden mm-osakilpailua. Uusien sääntöjen mukaan viikonloppuna ajetaan peräkkäisinä päivinä kaksi osakilpailua yhden sijasta.

Kisassa ajetaan 30min tehokasta ajoa. Turvaveneen ja keltaisten lippujen aikana kello pysäytetään ja turvaveneen poistuttua jatketaan kisaa lentävällä lähdöllä, kellon jälleen käydessä. Ajoaika sääntö on erittäin yleisö ystävälläinen, sillä se asettee jokaiselle kilpailulle tietyn minimi kilpailuajan. Tällöin farssit kuten ”ajetaan puolet kisasta turvaveneen perässä” eivät ole mahdollisia.

Perjantain kisassa ajettiin koko 30min putkeen ilman keskeytyksiä. Moni tiimeistä varmisteli varmasti hieman kalustoaan lauantain kilpailua silmälläpitäen. Perjantain kilpailun voitti F1:sten konkari italialainen Guido Cappellini, toisena maaliin tuli Ruotsin Jonas Andersson ja viimeisen palkintosijan vei Italian Fabio Comparato. Muita sijoja: 4. Thani Al Qamzi (uae), 5. Sami Seliö (fin), 6. Duarte Benavente (por), 7. Ugis Gross (lat), 8. Valerio Lagiannella (ita), 9. Marit Stromoy (nor), 10. Stas Kourtsenovsky (rus)

Lauantaina kilpailussa jouduttiin kolmesti ajamaan turvaveneen perässä, joten dramatiikkaa riitti. Jännitystä monien tallien sisällä lisäsi polttoainetoimitusten ongelmat. Kaikki tallit eivät nimittäin saaneet mukaansa riittävästi kisapolttoainetta. Monet kuljettajat joutuivat jättämään harjoitusten ja aika-ajojen kierrokset minimiin, jotta polttoaine olisi riittänyt itse kilpailun loppuun asti. Katkonainen ja pitkittynyt kilpailu lisäsi luonnollisesti polttoaineen kulutusta ja jännitystä polttoaineen riittämisestä maaliin asti. Kilpailun voitti lopulta 2. sijalta startannut USA:n Jay Price. Toiseksi ajoi paalupaikalta lähtenyt Thani Al Qamzi. Suomen Sami Seliö oli upeasti viimehetken ohituksen ansiosta 3. ja pokkasi näin 12 pistettä.